Pogonski sustav upravljanja Solarnog električnog automobila s reguliranim punjenjem baterija

Izrada koncepta solarnog električnog automobila temelji se na optimiranju elektromehaničkih parametara. Izrada aerodinamične konstrukcije zahtijeva korištenje simulacijskih tunela za kompenzaciju otpora objekta, uz korištenje ugljikovih vlakana.
Uz uvjet stabilnosti vozila pri srednjim brzinama, odabrana je konstrukcija s četiri kotača. Pogonska dva kotača bila bi smještena na zadnjim osovinama te bi se realizirao softverski elektronički diferencijal. Mehanika trofaznih elektromotora temelji se na variomatu s pripadajućim omjerom za specifičnu automatsku regulaciju broja okretaja s obzirom na elevaciju terena. Takva elektronika sadrži mikrokontroler u koji je integriran regulator. Ulazni senzori detektiraju stacionarne i dinamičke uvjete uz dodatnu komponentu. To je ručna kontrola brzine koju određuje vozač, pri čemu je cilj eliminirati vanjske smetnje.
Konfiguracija baterija u sklopu regulative predstavlja LiFePO4 tehnologiju 20S4P do 5280 W h. Trofazni motori bili bi nešto veće snage pogonjeni prilagođenim kontrolerima. Scenarijem većih struja na usponima potrebno je osigurati izlazne tranzistore veće snage na izlazu upravljačkog kontrolera. Topologijom terena s obzirom na dnevnu elevaciju kao statički parametar, potrebno je izraditi strategiju upravljanja vozila. Ručnim slaganjem i integracijom solarnih ćelija u oplošje vozila podešava se potreban napon za punjenje baterija. Istovremeno punjenje i pražnjenje nadzire dodatna zaštitna elektronika.

Autor
  • perm_identity Damir ŠOŠTARIĆ, dipl. ing.
    Sveučiliste Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Elektrotehnički fakultet, Osijek
Ostali autori

prof. dr.sc. Ljubomir MAJDANDŽIĆ, dipl. ing.
Sveučiliste Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Elektrotehnički fakultet, Osijek

fast_rewindPovratak