Izbor akumulatora kod solarnih električnih automobila

Učinkovitost solarnog električnog vozila u velikoj mjeri ovisi o pravilnom odabiru baterija i regulatora punjenja i pražnjenja baterijskog paketa (eng. BMS, battery managment system). Baterije su potrebne kako bi se pohranio višak električne energije koji se kasnije, tijekom dana, može iskoristiti pri pretjecanju, usponu ili postizanju maksimalne brzine, kada je to najoptimalnije.
Stoga valja opisati sustav pohrane energije kod solarnih električnih automobila. S obzirom na to da se do danas razvilo mnogo različitih vrsta baterija za pogon električnih vozila (litij-ionske baterije, olovni akumulatori, nikl-kadmijeve baterije, natrij-nikl-kloridne baterije, nikl-metalhidridne baterije i baterije na osnovi litij-ionskih polimera), treba odabrati onu bateriju koja će po jedinici mase imati što veću pohranjenu energiju. Odabran je baterijski paket LiFePO4 čija masa iznosi 40 kg. Potrebno je stoga nacrtati dijagram punjenja baterije na temelju prosječnog Sunčevog zračenje između Darwina i Adelaidea u Australiji, odnosno proračunati potrošnju energije u ovisnosti o otporu vožnje.

Autor
  • perm_identity Mario POPOVIĆ, mag. ing. el.
    DOK-ING d.o.o., Zagreb
Ostali autori

Nikša MASLOVIĆ, mag. ing. el.
DOK-ING d.o.o., Zagreb

prof. dr. sc. Ljubomir MAJDANDŽIĆ, dipl. ing.
Sveučiliste Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Elektrotehnički fakultet, Osijek

fast_rewindPovratak