Za bijeg od stresa - kupka za pamćenje

Gotovo ne prođe nijedan dan da ne pomislimo kako bi bilo dobro (konačno) pronaći barem malo vremena za sebe. Stresna dnevna jurnjava, skakanje s jednog posla na drugi, obiteljske obaveze, ali i sve ostale životne čari, itekako nas zamaraju i opterećuju. Organizam vapi za odmorom, a kao da najmanje mislimo o sebi. U pravilu, ako se dovedemo do toga da moramo potražiti liječničku pomoć, onda smo debelo zagrizli u probleme. No, to se može izbjeći. Razmislite još danas o svojem tijelu i stanju organizma te poduzmite (još danas) odlučujuće korake!

Stres je danas postao moderna bolest koja je prvenstveno uzrokovana načinom i tempom života. Najčešće je uzrokovan neprimjerenim načinom života što dovodi do (potpune) istrošenosti organizma koja u konačnici može čak uzrokovati neke teške bolesti. Stres je posljedica naše reakcije na nešto što nam se dogodilo ili nam se događa. Dakako, ako smo jako emotivni, razumljivo je da će stres u nekim situacijama možda biti jače izražen.

Ako govorimo o stresu na dnevnoj osnovi, misleći pritom na stres koji se, npr. doživljava na poslu, ljudski organizam najčešće reagira napetošću koja pak može prerasti u malaksalost, ljutnju ili čak agresiju.

Emocionalni stres također je u posljednje vrijeme u značajnom porastu. Sve češće se događa da na neke događaje reagiramo na potpuno neprimjeren način jer smo izazvani nizom drugih događaja koji su prethodno utjecali na naše osjećaje i opće stanje organizma. Kako se nositi s tim problemima i kako se uopće uloviti u koštac sa stresom, pitanje je na koje je teško dati jednoznačan odgovor.

Osim što probleme treba sagledati smireno i o svemu dobro razmisliti, stres se može koliko-toliko kontrolirati smanjimo li obujam obaveza. Dakako, to ne smije utjecati na učinkovitost na poslu ili izbjegavanje nekih dužnosti, ali dobra organizacija poslovnih obaveza, ali i obiteljskih, prvo je od čega se može i treba krenuti.

Obiteljske obaveze planirajte u skladu s vremenom kojim raspolažete. Svakako izbjegavajte “nemoguće misije” u kojima planirate 10 obaveza u kratkom razdoblju jer ćete na kraju zasigurno požaliti. Planirajte smisleno i u realnim vremenskim okvirima. Obitelj bi vam trebala biti mjesto uporišta i razumijevanja, a nikako izvorom stresa. Opuštanje uz najmilije jedna je od mogućnosti za relaksaciju. Igre s najmlađima, odlazak u šetnju ili park trenutačno će razbistriti um i barem na kratko pružiti potreban mir.

Tjelesna aktivnost, kao što su redovito vježbanje ili hodanje, također su dobar izbor u borbi protiv stresa. Sport nas potiče na razmišljane o sebi i zdravlju, a koliko je organizmu potrebna tjelesna aktivnost, nije potrebno posebno naglašavati.
U svakom slučaju, trebamo se što više kretati i vježbati.

KUPKE ZA PAMĆENJE
Kamilica i lavanda

Odvojite malo vremena za sebe i svoje zdravlje. Potrebno vam je samo nekoliko minuta kako biste se osjećali bolje. Za početak, desetak minuta bit će sasvim dovoljno.
Napunite kadu toplom vodom, prigušite svjetla u kupaonici ili ih čak u potpunosti ugasite i upalite svijeće. U vodu ulijte par kapi eteričnog ulja kamilice ili lavande koja djeluje vrlo smirujuće i opuštajuće, a ublažava i simptome stresa. Također, na kapke možete staviti komprese natopljene čajem od lavande. Na kraju, potrebno je opustiti se i uživati u mirisnoj kupki.

Morska sol

Topla kupka od morske soli ima terapijska svojstva i pozitivno utječe na zdravlje. Jednostavnost primjene te kupke tim više je čini primamljivom za večernje opuštanje. Kupka od morske soli blagotvorno djeluje na opuštanje, probleme sa zglobovima, potiče rad organa koji utječu na izmjenu tvari i čišćenje organizma od štetnih sastojaka. Ono što je možda najvažnije je da kupke od soli pomažu kod ublažavanja posljedica stresa. Za potpuni doživljaj i relaksaciju potrebno je minimalno namakanje u toploj vodi od 15 - 20 min. Kristali morske soli otopljeni u vodi idealan su izbor za opuštanje nakon napornog radnog dana. Prednost tih kupki je i što su lako dostupne u gotovo svim boljim kozmetičkim trgovinama.

Ylang ylang

Osim ugodnog mirisa, eterično ulje ylang ylanga ima niz djelotvornih učinaka. Najčešće se to ulje povezuje s afrodizijačkom moći, ali i s učincima opuštanja. Također, djeluje antidepresivno. Vrlo često koristi se i za njegu kose tako da se nekoliko kapi ulja stavi na vlasište i lagano masira.

Melisa

Eterično ulje melise ili matičnjaka djeluje vrlo opuštajuće i osvježavajuće. Melisa ima vrlo ugodan miris koji djeluje na psihu te oslobođa od napetosti uzrokovane stresom. Ulje melise može se kombinirati s uljem lavande ili kamilice.

Kupka za dvoje

Želite se opustiti i zaboraviti na probleme? Napravite kupku za dvoje! Uz mirisne svijeće i eterično ulje bergamota, sandalovine ili ruže, uživajte s partnerom/partnericom u okrepljujućoj toploj kupki. Stvorite romantičnu kupku za dvoje uz pomoć ružinih latica: promiješajte pet klinčića sa šakom ružinih latica koje ste prelili s 2 l kipuće vode. Nakon 15 min ocijedite i dodajte u kadu koju ste napunili vodom temperature 34 - 36 °C.
Trenutačno zaboravite na sve brige i prepustite se uživanju. Topla voda i ugodni mirisi doprinjet će boljem snu, a ujedno i lakšem i zadovoljnijem jutarnjem buđenju.
Budite optimistični i zadovoljni samim sobom. Odvojite vrijeme za sebe pa makar se radilo o svega 10 min namakanja u kupki. I to će biti dovoljno da se relaksirate i barem malo zaboravite na posao i sve obaveze.
Još danas kupite odgovarajuće eterično ulje i mirisnu svijeću te stvorite mali kućni wellness u kojem ćete uživati kao nikad do sada...

email