Suradnja koja je stvarala povijest kupaonice

Što stoji iza 20 godina duge suradnje kupaoničkog brenda Axor tvrtke Hansgrohe i velikog svjetskog dizajnera Philippea Starcka?

Zašto je dizajn postao toliko važan u našim životima? I zašto je dizajn preuzeo ključnu ulogu, osobito u razvoju sanitarne industrije, tijekom posljednjih nekoliko desetljeća? Starck, jedan od vodećih dizajnera današnjice, odabrao je dizajn kao dio zadane misije: unijeti više ljepote u naše živote. Zbog tog razloga jedan od njegovih ciljeva je bio i primijeniti prepoznatljivi hotelski dizajn diljem svijeta, u neku vrstu sveobuhvatnog umjetničkog djela. Njegov rad pokazuje što dizajn može postići ako se koristi kao sredstvo rušenja tradicionalnih normi i uobičajenih obrazaca. U modernim kupaonicama danas možemo vidjeti ono što je tako dugo bilo skriveno iza površine standardnih zrcalnih površina i stereotipne keramike: još uvijek funkcionalan, to je prostor visoke kvalitete materijala, boja i senzualnih oblika. To je taj prostor koji nam omogućuje doživjeti iskustvo kontakta s vodom u brojnim i različitim oblicima i pruža nam tako dragocjeno utočište u ovom, sve bržem svijetu koji nas okružuje.

Sinergija kreativnog instinkta i poduzetništva

Prije nego dizajn može oblikovati našu percepciju i imati pozitivan utjecaj na našu svakodnevicu, mora pronaći odgovor za postojeću potrebu ili predstaviti novu funkcionalnost. To je svakako lakše reći nego učiniti jer, ono što je “pravo” u smislu oblika i potrebnim funkcionalnostima, mnogo je lakše prepoznati u retrospektivi nego tijekom procesa dizajniranja. Upravo zbog tog razloga danas smo svjesni kako ne bi bilo značajnije promjene oko nas da nije bilo aktivnog angažmana iznimnih pojedinaca, koji su bili u stanju izraziti svoju osobnost kroz takve kreativne procese. Frank Lloyd Wright, Mies van der Rohe, Arne Jacobsen, Dieter Rams i Jasper Morrison, samo su neka od imena koja se povezuju s trajnim promjenama u našoj estetskoj svijesti.
Takva evolucijska promjena priziva dizajnere s vizijom i snažnim kreativnim instinktom, ali i zahtijeva hrabrost poduzetnika. Teško da bi mogli naći dizajnera koji više odgovara tom opisu od Starcka, koji je u suradnji s tvrtkom Hansgrohe potpuno promijenio ideju o tome što kupaonica jest, i što ona može biti. Sada već davne 1994. godine Starck predstavlja “Salon d’Eau”, viziju kupaonice kao dnevnog prostora s vodom, prostora za uživanje i opuštanje, a ne isključivo prostora za higijenu. Starckova kolekcija za kupaonicu proizvedena je u zajedničkoj suradnji tvrtki Axor (Hansgrohe), Duravit i Hoesch.
Starck možda nije bio dizajner koji je donio prve promjene u kupaonice, no bio je prvi koji je to učinio na tako radikalan, a tako uspješan način.

Nastanak dizajnerskog brenda

Pri suradnji s tvrtkom Hansgrohe, Starck je naišao na korporativnu kulturu u kojoj je naglasak na dobrom dizajnu prisutan još od kraja šezdesetih godina prošlog stoljeća. U to vrijeme, kupaonice su bile percipirane kao funkcionalne prostorije. Ideja o kupaonici kao prostoru u koji se želimo povući, opustiti se i uživati, još nije bio prisutan.
Upravo u toj činjenici Hansgrohe je prepoznao potencijal za daljnji razvoj koncepta kupaonice kao prostora za boravak te 1992. godine uspostavlja vlastiti dizajnerski brend, Axor. Od tada se Axor sustavno razvija na temeljima i iskustvu rada s dizajnerima, koje je postavio Hansgrohe. Istovremeno, Axor razvija svoju jedinstvenu strategiju te nastavlja suradnju s arhitektima i produkt-dizajnerima. Suradnja se temelji na partnerstvu, gdje se autorima daje potpuna kreativna sloboda, uz stalni dijalog i uzajamno poštovanje. U zadnjih 20 godina Axor je surađivao s vodećim svjetskim arhitektima i dizajnerima na razvoju vizije kupaonice kao životnog prostora. Axorove kolekcije nude održiva rješenja vrlo osobnih dizajnerskih pristupa, uz razumnu interakciju s vodom.

Axorove kolekcije – originalna rješenja

Kolekcija Axor Starck lansirana je 1994. godine i pokrenula je revoluciju. Slika kupaonice sa samostojećom kadom, umivaonikom i wc-om te kolekcijom miješalica, sve prikazano u prostoriji okupanoj dnevnim svjetlom, bez konvencionalnih pločica, opremljenoj prirodnim materijalima, obišla je svijet. Ova slika i dalje oblikuje naše razumijevanje moderne kupaonice, ne zato što predstavlja izolirane proizvode, nego kao arhitektonska cjelina. Stoga je primjereno odnositi se prema ovoj kolekciji kao tzv. “velikom prasku” u povijesti kupaonice, nagovještavajući početak velikog prijateljstva Starcka i Axora, koje traje već 20 godina, ali i najavljujući doba u kojem je kupaonica cijenjena kao osobni prostor vrlo izraženog dizajnerskog jezika. Zaokupljenost takvom kupaonicom u Axoru traje i dan danas. Kolekcija Axor Starck postala je kultna u području dizajna kupaonice, a diljem svijeta još uvijek je među najuspješnijim kolekcijama ikada.
Djelujući po uvjerenju da dobar dizajn rezultira proizvodima koji nisu samo lijepog izgleda nego i utjelovljuju visoku kvalitetu, Axor i dizajneri koje angažira razvijaju rješenja koja zadovoljavaju najviše estetske i tehnološke standarde. Istovremeno omogućuju odgovornu interakciju s vodom, na sasvim nove načine. Na taj način, Axor i najbolji dizajneri koje tvrtka bira za suradnju, imali su vodeću ulogu u oblikovanju kupaonice kao osobnog prostora u zadnjih 20 godina. To je potvrđeno i prošle godine, kada je tržištu predstavljena kolekcija Axor Starck Organic, a jedinstvena kolekcija proizašla iz Starckove želje za približavanjem prirodi te poštovanja iste. Organske forme miješalice za umivaonik, kadu ili tuš, koje prate liniju grane drveta te potrošnja vode od samo 3,5 l/min izazvala je oduševljenje kod sanitarne struke, arhitekata i dizajnera interijera, kao i kod krajnjih korisnika. Svatko od njih naišao je na detalj u ovoj kolekciji koji ga je oduševio: od samog dizajna, prepoznatljivog Starckovog potpisa, funkcionalnosti te privlačne cijene koja se postigla poštivanjem potrošnje materijala pri razvoju tijela miješalice.
Internacionalni slogan koji prati kolekciju Axor Starck Organic glasi „For Your Head and Your Heart“ govori sve: emotivna reakcija u kombinaciji s razumnom potrošnjom vode i prihvatljivom cijenom čini ovu kolekciju najvećim iznenađenjem proizvoda za kupaonicu na svjetskom, ali i hrvatskom tržištu u 2013. godini.

email