Kupaonica je mjesto (i) za muškarce

Često se smatra da je kupaonica za muškarce sporedna pa i manje važna prostorija u domu, u kojoj ne bi trebalo boraviti više nego što je nužno, odnosno tek za obavljanje nužde i/ili održavanje higijene, a ne (i) mjesto na kojem bi se moglo opustiti i uživati. Ipak, istraživanje koje je proveo proizvođač kupaoničke i sanitarne opreme Ideal Standard pokazalo je i da muškarci u posljednje vrijeme sve više borave u kupaonicama, ali i da njihovom izgledu i opremanju posvećuju veću pozornost.

Iako je uvriježeno mišljenje da je za muškarce kupaonica manje bitna prostorija u kući ili stanu i u kojoj se boravi što kraće, tek za obavljanje nužde i održavanje osnovne higijene, istraživanje koje je nedavno provedeno pokazuje da to više nije tako. Radi se o istraživanju o navikama i razlikama u vezi korištenja kupaonica kod muškaraca i žena koje je na zahtjev poznatog proizvođača kupaoničke i sanitarne opreme Ideal Standard provela specijalizirana njemačka tvrtka FCO Company.

Istraživanje je provedeno na oko 1000 ispitanika i ispitanica (podjednak broj muškaraca i žena) širom Njemačke i njime je prije svega pokazano da nema nekih velikih razlika u trajanju boravka muškaraca i žena u kupaonici. Naime, 42,2% ispitanih muškaraca u kupaonici prosječno provodi 15 - 30 min/d, a čak 27,4% između 30 i 45 min/d, dok njih svega 15,6% na boravak kupaonici odvaja 3 - 15 min/d. Za usporedbu, 36,8% žena u kupaonici provodi 15 - 30 min/d, a 32,2% u prosjeku 30 - 45 min/d.
Uobičajen postupak u kupaonici: obaviti nuždu, na brzinu se otuširati, obrijati i oprati zube za velik dio muških više ne vrijedi. Upravo suprotno: sve više muškaraca želi se u kupaonici (također) ugodno osjećati i opustiti. Tako je utvrđeno da je, kada se koristi kupaonica, za čak 36% ispitanika najvažniji dobar osjećaj, važniji i od funkcionalnosti, koju se na prvo mjesto odlučilo postaviti 28,6% ispitanika, dok je na trećem mjestu po broju odgovora (14%) dizajn.

Kada se pak radi o tehnologiji, odnosno raznim tehnološkim ‘gadgetima’ (koji bi muškima trebali biti značajni), svega je 5,4% ispitanika (ali i 5% ispitanica) odgovorilo da su oni u kupaonici bitan čimbenik. Za razliku od toga, mnogo je važnija ekologičnost kupaoničke opreme i to za 8% muškaraca i 8,4% žena. Slično vrijedi za sigurnost (npr. sprječavanje padova na klizavim plohama, sprječavanje strujnog udara), koju je na prvo mjesto najvažnijih čimbenika u vezi s kupaonicom postavilo 8,4% ispitanika i 7,6% ispitanica.
No, velik dio muškaraca postizanje dobrog osjećaja tijekom boravka u kupaonici povezuje s dizajnom. Naime, čak 39,8% ispitanika odgovorilo je da bi kupaonicu najradije opremili u stilu ‘posljednje generacije’, tj. avangardno i inovativno, a po mogućnosti u skladu s uputama i preporukama renomiranih dizajnera (dakako, kada novac ne bi pri tome imao odlučujuću ulogu).

Kada se pak radi o osnovnoj svrsi boravka u kupaonicama, i za žene i za muškarce na prvom je mjestu održavanje higijene. Uz to, čak 44,2% žena je odgovorilo da tijekom boravka u kupaonici sluša glazbu, što vrijedi i za 33,8% muškaraca. Na sljedećem je mjestu čitanje, pri čemu 33% žena i 29,2% muškaraca tijekom boravka u kupaonici (vjerojatno sjedeći na zahodu ili ležeći u kadi) čita. Konačno, valja spomenuti da je čak 21,2% ispitanika (dakle, muškaraca) odgovorilo da u kupaonici (također i) meditira (što god to kome od tih ispitanika to značilo!).

Ukazuju li, možda, takvi rezultati da suvremeni muškarci u kupaonicama sve više pokazuju svoju ‘žensku stranu’? Odgovor na to pitanje trebali bi dati antropolozi i sociolozi, a proizvođači kupaoničke i sanitarne opreme u skladu s time ponuditi odgovarajuća rješenja.

email