Sajam CERSAIE - ponovno potvrđena vodeća uloga u svijetu

Međunarodni sajam keramičkih pločica i kupaoničke opreme CERSAIE koji je i ove godine, već 28. put za redom, održan u Bologni, ponovno je potvrdio vodeću ulogu u svijetu. Tako je na sajmu ove godine bilo ukupno 83 286 posjetitelja (uz povećanje za 0,2% u odnosu na 2009.), od čega ih je 25 000 bilo iz inozemstva (uz povećanje za 7,9%).

Bologna, 3. listopada 2010.

Posljednji dani rujna, odnosno početni dani listopada svake godine su svima koji se bave keramičkim pločicama, kupaoničkom i sanitarnom opremom već unaprijed predviđeni za posjet Bologni i sajmu CERSAIE. Radi se, dakako, o najvećem međunarodnom stručnom sajmu keramičkih pločica i kupaoničke opreme koji je ove godine održan u vremenu 28. rujna - 2. listopada na već uobičajenom mjestu, na prostorima Bolonjskog velesajma.
Iako su se promatrajući iznimno bogato opremljene izložbene prostore vodećih talijanskih i svjetskih proizvođača keramičkih pločica, kupaoničke i sanitarne opreme mogli primijetiti prvi znaci gospodarskog oporavka nakon krize (a oni se najbolje mogu primijetiti upravo u području graditeljstva), i dalje postoje brojne poteškoće na tržištu nekretnina širom svijeta. Ipak, konačni pokazatelji o sajmu potvrdili su ne samo njegovu stabilnost u smislu broja izlagača i posjetitelja, već i njegovu važnost na međunarodnoj razini.

Uostalom, brojke govore najbolje. Tako su izložbeni prostori na sajmu bili posve rasprodani već više od godinu dana prije održavanja pa su ukupnu izložbenu površinu od 176 000 m2 zauzela 1012 izlagača, od modernog dizajna čega njih 263 iz 32 zemlje svijeta. Uz sve to, na sajmu su ove godine bila 83 286 posjetitelja, što u usporedbi s podacima iz 2009. godine predstavlja povećanje za 0,2%. Istodobno je broj inozemnih posjetitelja povećan za 7,9%, odnosno na 24 960. Zanimljivo je pri tome da je broj posjetitelja koji su platili ulaznicu (što znači da se ne radi o poslovnim partnerima izlagača koji su ulazili na osnovi pozivnice ili predstavnicima medija koji su ulazili na osnovi novinarske akreditacije) povećan za čak 55,1%.
Kao što je uobičajeno, uz sajam je održano nekoliko popratnih događaja: konferencija za medije, stručnih skupova, radionica i natječaja, a jedan od najpopularnijih ove godine je bila konferencija pod naslovom ‘Klimatske promjene?’ na kojoj su, između ostalih, sudjelovali visoki talijanski dužnosnici (npr. doministar za gospodarski razvoj te predsjednik Regije Emilija i Romagna) i čelnici talijanske udruge poslodavaca (Confindustrije).

Pri tome bi valjalo spomenuti da su se ove godine popratna događanja proširila i na cijelu Bolognu, a i okolna mjesta. Tako su u samom središtu grada održana brojna događanja pod naslovom ‘CERSAIE u središtu. Ulice dizajna’, a neka od njih održavana su i u Imoli, Modeni, Sassuolu i Reggio Emiliji.
U svakom slučaju, može se reći da je ovogodišnji sajam CERSAIE bio pravo mjesto da talijanski proizvođači pokažu mogućnosti za reinvenciju, odnosno za kombiniranje tradicionalnih i inovativnih rješenja, funkcionalnosti i dizajna kako bi i dalje zadržali vodeće mjesto u području keramičkih pločica, kupaoničke i sanitarne opreme u svijetu (s obzirom na vrijednost izvoza), u uistinu teškom vremenu krize.
Za kraj, što još reći, osim da će se sljedeći po redu, 29. sajam CERSAIE, održati 20. - 24. rujna 2011. godine, pri čemu će tema biti ‘Evolucija keramike’.

Riječka tvrtka Kimi Commerce i ove je godine posjetila sajam CERSAIE, i to u ulozi promotora novih proizvoda proizvođača koji se nalaze u prodajnom asortimanu tvrtke, ali i u ulozi posjetitelja.
Talijanski proizvođač keramičkih pločica Ceramica Del Conca predstavio je jedinstvene proizvode na tržištu zbog svog specifičnog inovativnog dizajna. Predstavljene su četiri nove serije gres porculanskih pločica pod nazivom Hyper, Pietra Flora, Mulini di Canepa i Accademia. Navedene serije pločica proizvode se u različitim dimenzijama, a sa sobom donose i razne dekorativne elemente poput mozaika, muretta i listela, a specifične su po svojoj završnoj obradi koja je glatka i s primjesima prirodne teksture.

* Napomena: Fotografije su preuzete sa službenih internetskih stranica sajma CERSAIE.

email